KDB : PENIPUAN KEWANGAN

Aktiviti terkini | 3 Oktober 2021

Tempat Aktiviti:
Siaran Langsung Facebook Pusat Internet Komuniti Ayer Hitam


Ringkasan Aktiviti :
Perkongsian Klik Dengan Bijak kali ini terfokus pada tajuk Penipuan Kewangan. Perkongsian kali ini dijalankan menggunakan platform Facebook Live di Facebook Page Pusat Internet Komuniti Ayer Hitam. Program telah dijalankan dengan kerjasama daripada PIK Taman Nira, PIK Sungai Nibong dan seorang tetamu jemputan iaitu En. Zaidi. Perkongsian kali ini memberi sedikit pencerahan kepada pengikut pengikut Facebook Pusat Internet Komuniti Ayer Hitam berkaitan Kes kes Penipuan Kewangan yang sering terjadi dalam Komuniti sekitar.


Tujuan :
Perkongsian Klik Dengan Bijak kali ini terfokus pada tajuk Penipuan Kewangan. Perkongsian kali ini dijalankan menggunakan platform Facebook Live di Facebook Page Pusat Internet Komuniti Ayer Hitam. Program telah dijalankan dengan kerjasama daripada PIK Taman Nira, PIK Sungai Nibong dan seorang tetamu jemputan iaitu En. Zaidi.
Perkongsian kali ini memberi sedikit pencerahan kepada pengikut pengikut Facebook Pusat Internet Komuniti Ayer Hitam berkaitan Kes kes Penipuan Kewangan yang sering terjadi dalam Komuniti sekitar.


Butir-Butir Berkaitan Dengan Aktiviti :
• Program telah dijalankan secara atas talian.
• Antara perkongsian maklumat yang diberikan ialah Apa itu Penipuan Kewangan? Perkongsian pengalaman dalam Penipuan Kewangan dan Cara menghadapi situasi tersebut.
• Program ini di tonton oleh pengikut pengikut Facebook Page Pusat Internet Komuniti Ayer Hitam


Kelebihan Aktiviti :
• Boleh diakses di mana-mana sahaja selagi ada capaian internet.
• Memperkukuhkan pengetahuan komuniti berkaitan Penipuan Kewangan berdasarkan pengalaman sebenar mangsa.


Berikut adalah gambar sepanjang aktiviti dijalankan :